Cape-Town; ons geniet dit baie!

We zijn weer terug uit Kaapstad! Zaterdagochtend om 11.45 landde ons vliegtuig weer op vertrouwde bodem. Na een drukke-doe-vakantie zijn we weer 2 dagen in Pretoria om vervolgens morgenvroeg naar Wenda te rijden: voor 2 weken stage op een zwartschool!

Ons appartement was net buiten Kaapstad; het heet ‘Strand'. In onze ‘achtertuin' was de Indische oceaan. Ontbijten op het strand, (lees: broodje jam met zand) zonsondergang bekijken, wandelen en heerlijk uitwaaien! Er was zelfs een dode walvis aangespoeld die we van alle kanten bewonderd hebben!

In Kaapstad zelf hebben we veel dingen gedaan en gezien. Een zeilboot gehuurd, citytour door de stad, V&A Waterfront, walvissen gespot, pinquins gekeken en een bezoek aan een town-ship. Dat is een soort van sloppenwijk waar mensen op een paar vierkante meter leven. Omdat ze geen ruimte krijgen om een huis te bouwen of omdat ze geen geld hebben.
We zijn ook nog naar Cape-Point en Kaap de Goede Hoop geweest! Toen we terugreden sprong er een aapje op de auto, baboons. De auto helemaal vies, logisch als je er pal naast gaan staan.

Wink

Bij Clifton-beach hebben we, ik denk, in de Atlantische oceaan(de koude) gezwommen. Die dag was het stralend weer, dat was helaas niet altijd zo in Kaapstad. Erg mooi daar; witte stranden, grote rotsen en superhoge golven! Zie foto's.

En natuurlijk hebben we ook de Tafelberg beklommen, het was een hele klim van 2,5 uur!

Juist op die dag was het ook stralend weer en zijn we (eindelijk) verbrand!

Toen we gisteren aankwamen in Pretoria kwam de warmte ons al tegemoet. (dat hadden we wel gemist!) Vandaag was het hier ook zo'n 35 graden... Binnen 2 weken is het weer enorm veranderd, 's nachts is het nu ook warm en de bloemen en de paarse Jakarandabomen bloeien!

‘Even' huurauto's ophalen kan hier wel 2 uren duren, en dan moet er ook nog eens 5 man personeel aan te pas komen. Ondanks dat, hebben we nu wel een geel autootje! In Kaap hadden we een blauwe en een zilverkleurige. (We gaan voor de kleuren van de Afrikaanse vlag!)

Wil je jaloers worden? Kijk op: http://picasaweb.google.nl/116543659851107918959

Tot over 2 weken!

Lekker slaap,

groet van Jein!

Anneke

Wauw, wat heb je weer een superleuk verhaal neergezet Jein.. Heerlijk om dat allemaal te lezen!
En wat leuk dat je het net meemaakte dat zo'n walvis aanspoelde. Dat maken er vast niet veel mee!;)
Haha, in november kom je volgens mij helemaal bruingebrand terug joh!
Succes op de 'zwartschool' vanaf morgen en ik kijk uit naar je volgend verhaal..

Liefs

Bernd

Weer toppie moppie!

Zus Grietje

Handig hoor, een e-mailtje krijgen als je weer een nieuw verhaal hebt geplaatst!
Wat heb je weer veel gedaan zeg, ben zo benieuwd naar al je verhalen en je kiekies!
Hier gaat alles naar wens dus de groetjes en een knuffel van de Kostertjes!

Gerdien

Geniet van je laatste weekkies!! Greetz Gerdien

Henk en Aal!

Leuk verhaal! Veel gedaan en gezien dus! De foto's word je idd jaloers van! Echt van die plaatjes! Daar dromen wij alleen van:-P!
XXX

Jenneke

Klinkt echt heeeerlijk zeg! En dat weertje daar... Om jaloers op te worden! SUPER! Geniet ervan!
Succes op de 'zwartschool'!
Liefszz!

Henk en Aal!

Vandaag hebben we je schattige kaartje ontvangen!
Dank je! Best snel!
Heb je nu ook een post adres?
Alles is hier nog okey! Succes met je stage!
XXX

Peter en Hetty

Wij hebben vandaag ook een mooie kaart van jou uit Zuid-afrika gekregen! De verjaardagskaart van Peter is nog niet aangekomen, dus daar kijken we ook nog naar uit! Super dat je daar zo geniet en het gezellig hebt. Ook van deze kant, succes met alles.

Lieve groetjes van ons

Lummy en co

Hey jein! We hebben gisteren je kaartje ook ontvangen, LEUK! Kaartje is best snel gekomen!;) Heb zin in, als we je van Schiphol mogen halen!Dikke kus thuis!

Nadia

Ha lieve Jentje!

Heel goed om te horen dat jullie hebben genoten van de vakantie. Echt maf om te lezen wat jullie allemaal doen en meemaken! De foto's zijn heel leuk!

Succes met je stage!
XOXO

Lisanne=

Hej Jein..

In de tussentijd dat je je verhaal hebt geschreven en nu zul je al wel weer heel wat beleefd hebben;) Maar leuk om je verhalen te lezen!
Wat zul je veel te vertellen hebben als je straks weer op Hollandse bodem bent..maar dat duurt nog paar weekjes, dus geniet er nog maar extra van (maar zo te horen, doen jullie dit optimaal;)

Meid, ik mis je..tot in November..

liefs lies

Family Olifant

Dankie voor de baie mooie poskaart met de leeuwenpostzegel!

een spetterkus van ons en geniet van alles daar.

P.s Als ons oudste olifantenjong een vliegtuig in de lucht ziet zegt ie: "Kijk, daar gaat Jein!"
Hij denkt echt dat je nog steeds ergens in het luchtruim zweeft!