'Genade Plaas'

Mmm..de geur van échte pannenkoeken komt me tegemoet! Er komen straks een aantal gasten en dan moet alles piekfijn in orde zijn. In de tijd dat de pannenkoeken bruinen, pak ik mooi even tijd om mijn blog te typen...

Nog één dag ‘klas-gee' en dan hebben we eindelijk vakantie! Cape Town here we come! Elke dag stage lopen, lessen voorbereiden en 's avonds leuke dingen doen is best vermoeiend. Dus we kijken uit naar 2 weken KAAP!

Na de vakantie in Kaapstad zijn we nog een weekend hier en dan gaan we door naar Wenda. 2 weken stage lopen op een andere school. We hebben dan 4 weken geen internet!

Afgelopen week hebben we veel dingen gedaan en meegemaakt. We zijn weer naar een Universiteit geweest. Dit keer naar één die gespecialiseerd is in vee-artsopleidingen. We hebben paarden-skeletten gezien en zelfs een klein olifantje op sterk water.

Overmorgen hopen we trouwens levende olifanten te zien. We vertrekken zaterdagochtend om 4.00u en gaan naar Pilanesberg. De Big-Five tegemoet!

We vergissen ons nog steeds met het braaien. We hadden vrijdag een braai bij Jaco (jongen uit de kerk) en we moesten dan zelf wat vlees meenemen. Ten eerste hadden we een pak vlees mee wat niet goed meer was, je kunt dat hier blijkbaar niet in de koelkast bewaren. En ten tweede hadden we worstjes meegenomen die niet op de braai hoorden volgens de jongens. Ze smaakten prima! We waren er om 18.00 en hadden geen avondeten gehad. Bleek dat ze pas om 22.00 gingen braaien. Had echt buikpijn van de ‘honger'.

Het Afrikaans-praten gaat al een stuk beter. Je móét wel, als je voor de klas staat! Stage is superleuk! Ik heb graad 2 (groep 4). 17 kids! Ondeugende kinderen maar erg lief! Een paar kinderen hebben een Nederlandse pa of ma. En ze vinden het maar wat interessant, een Hollandse juf! Morgen ga ik ‘sjokoladekoek' met ze maken.

Het meest indrukwekkende van deze week was toch wel het opvangtehuis waar we woensdagavond heen zijn geweest: ‘Genade Plaas'. Elke week geeft men daar Bijbelstudie, en dit keer mochten wij mee. We zagen kinderen tot oude mensen; die niet meer thuis kunnen wonen of geen thuis hebben. 6 meiden in één slaapkamer en dat je hele jeugd! Bijna geen privacy en ze hebben al teveel meegemaakt. We merkten dat ze heel dankbaar waren dat ze zo'n goed thuis hebben. Anne had haar gitaar meegenomen en zodoende hebben we met de hele club gezongen. Dat vonden ze erg leuk. Bijzonder moment....

Tot over een paar weken!

Liefs van Jein

Voor de komende weken is mijn postadres nog steeds:

Jentje Withaar

Ciara Lodge

887 Louis Trichardtstreet

Rietfontein 0084

Pretoria

South-Africa

Gerdien

Ow wat klinkt dat goed allemaal!

Wilma

Je kunt goed verhalen schrijven Jein!!!!

Henk en Aal!

Zo te horen heb je het echt naar je zin!
Heb je die 2 weken in kaapstad wel internet?
Dan 4 weken geen internet! Geen mail, geen skype!
Dan kunnen we je alleen bellen?!
XXX

Jantje

Echt leuk om je verhalen te lezen joh, je hebt ze leuk geschreven!! Kan je straks een mooi boekje van maken!
Je maakt me alleen wel een klein beeeeetje jaloers! ;)

Veel plezier en geniet van alles!
Liefs, Jantje

Janike!!

heeej jein leuk joh om al je verhalen te lezen! echt grappig!

xxjes!

Henk, Grietje, Hessel en Laureen.

Prachtig om te lezen, die belevenissen van je! We kijken telkens uit naar je verhalen.
Hessel is een nieuw lied aan het componeren, hij zingt heel hard: "Jein is naaa afiekaa" en speelt ondertussen op zijn xylofoon. Hij heeft t maar druk met z`n tante zo ver weg!

Angela

Zooo, dat klinkt leuk allemaal!
En die 4 weken dat jullie dan geen internet hebben, wonen jullie dan bij die mensen in zo'n hutje??
liefs uit holland !(L)