Gespot: Zeven meiden in een 'koekblik'!

Sinds enkele weken wordt Afrika onveilig gemaakt door een klein, rood koekblik(auto). Met z'n 7-en zitten we gezellig boven op elkaar in ons mooie, kleine Hyundai-tje. Dat levert nogal wat verbaasde gezichten op! Het kan hier allemaal! Het heeft even geduurd voor we de verkeersregels snapten. Gaat links voor, of is het toch rechts? Geen van beide, je gaat gewoon om de beurt. Wie het eerst komt, wie het eerst maalt.... Wel zo eerlijk! Woensdag werden we uitgenodigd door 2 meiden. Later bleek dat het ene meisje zonder rijbewijs reed! Niets van gemerkt. (we waren meer onder de indruk van haar mooie cabrio..)

's Ochtends om 7.20 moeten we al op de Dirk Postmaschool zijn. Om 13.30 zijn we vrij. Omdat we veel te laat naar bed gaan, zijn we 's ochtends ons bed niet uit te branden! Laten we het maar niet hebben over ochtendhumeur. Ja, we maken lange dagen en halen het maximale uit ons Afrika-avontuur!

Vrijdagmiddag hebben we de berg beklommen. Samen met onze gids Roelof. Hij vertelde dat een dag ervoor een gedeelte van de berg was afgebrand. Dat gebeurt elk jaar. Op sommige plekken rookte het nog wat na en voor de rest was een groot gedeelte zwart.

Na het bergbeklimmen gingen we braaien (op z'n Hollands). ‘Je legt toch geen hamburgers op de braai!? Echt wat voor die Hollanders hoor!' Braaien is ongeveer hetzelfde als aardappels eten in NL. Blijkbaar was het wel geslaagd want iedereen kwam even kijken wat er zo lekker rook(te).

We beginnen al wat aan het Afrikaanse leven te wennen. De mensen lopen hier 3x zo langzaam als in Nederland. Slof, slof, slof... Je zou er moe van worden!

Zondag na de kerk werden we uitgenodigd om te komen eten bij kennissen van Jikke. Daar was een oupa die in Nederland(Gramsbergen) heeft gewoond, ik heb zowaar dialect met hem gepraat, dat was heel grappig! Ook hebben we echte Afrikaanse mieliepap (maispap) en zebra-vlees gehad, smaakte goed! De mensen zijn hier zo gastvrij. Iedereen wil je naar huis brengen, uitnodigen voor koffie en eten. Je mag elk moment van de dag binnenvallen!

We hebben het supergezellig met z'n zevenen! Om de beurt eten koken, afwassen enz. (wat 'n structuur die PABO-ers ;) Ik ga er mee stoppen want ik ben aan de beurt om de koken. Er komen een paar meiden eten dus het moet op tijd klaar zijn. Nasi met kip, lekker!

Hieronder een link naar de foto's!

https://www.google.com/accounts/ServiceLogin?passive=true&go=true&continue=http://picasaweb.google.nl/lh/viewAlbum?uname%3D116543659851107918959%26aid%3D5513098523894746833&service=lh2

Ps. Wat leuk zeg om al jullie reacties te lezen! Ik zal trouwens mijn postadres nog even op de site zetten!

Bye bye!

X Jein

Reacties

Reacties

Wilma

Aaah te gek Jein! Heerlijk die cultuur verhalen! Zo te horen geniet je volop! Top man! En hoe is de nasi met kip geworden? Een heeeel dikke knuffel van mij

Henk, Grietje en kids

Ha Meis,
Mooie foto`s hoor, waarom zitten jullie in een rolstoel op die ene foto? O, ik weet het al, je werd zo moe van dat tempo:-) haha! Super om te lezen allemaal. Kuzzz ons.

Sandra

Sooo dat klink heerlijk zeg!
en leuke foto's :D

Groetjes daar

Xx

Henriette

He Jentje..

Jullie hebben het daar wel goed naar de zin ofniet?
Erg leuk om je verhalen te lezen!

Geniet ervan!

Xx.

Nelleke

He!
Super leuk verhaal Jentje, tof dat jullie zo aan het genieten zijn.
Hoe gaat het in jouw klasje?
Of ben je nog geen les aan het geven?
Hoe smaakte de nasi met kip vanavond?
Enjoy life!
Dikke kus!

Laura

Wow Jein, dat ziet er goed uit! Wat een schattig huisje ook! Op naar je volgende verhaal:)

Liefs Lau

Gerdien

Ha Jeintje,

Leuk hoor om zo af en toe verhaaltjes te lezen van je! Lijkt me een enorm gave ervaring die je nu opdoet!! Geniet ervan,

Groetjes Gerdien

Henk en Aal!

Wat een mooi huisje! luxe! K had een echt afrikaans hutje in gedachten!
Toe maar, zebra vlees en maispap! Je komt straks terug als 'alleseter' !

XXX & Liefs Henk & Aal!

Klaasje

Aah, leuk man, die foto's!
Thuisje ziet er echt mooi uit, ook lekker Afrikaans!
Dikke kus!

Evelien

Hee Jein!

Leuk weer eens wat van jou te lezen! En wat ziet jullie huisje er leuk uit! Best luxe volgens mij! Ik had echt zo'n beeld voor me van zo'n armoedig krotje!;)
Maar je bent dus volop aan het genieten! Super!
En hoe gaat het lesgeven? Luisteren de kindjes een beetje naar je, of moet je al heel streng zijn?!;)

Nou meid, geniet, geniet, geniet! Ik kijk uit naar je volgende verhaal!

Dikke knuffel vanuit 'Holland'
Evelien

Nadia

Hi Jentje!

Ontzettend leuk om al je verhalen te lezen!
Ben benieuwd hoe het is op je stageplek.
Geniet er maar lekker van!

XOXO

Hessel

Elke keer als mama op jouw site kijkt en je foto bovenaan de website ziet, dan roep ik: Jein is "ollain" (on line)! En als we met skypen de hoorn erop gooien , dan klinkt er een heel raar geluidje, wroe-oep ofzo, gaat het dan en volgens mij klinkt dat als "kontje" (hoe komptie erbij???), dat roep ik dan heel hard en dan moeten papa en mama hééél hard lachen. moet je maar een keer goed luisteren.

kusje Hessel.
en ook eentje van mijn mama.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!