Ek is in Suid-Afrika!

Hallo allemaal!

Op het moment dat ik dit schrijf, zit ik op de veranda voor ons mooie huisje! Met uitzicht op het zwembad... Vandaag was het hier zo'n 26 graden. Terwijl wij het hier warm vinden, lopen de Afrikaners hier in vesten. Voor hen is het voorjaar! Pff...

Afgelopen woensdag(25-08) vlogen we om 16.15 richting Cairo (Egypte). Al snel hadden we 2 reismaatjes. Een moeder en zoon;vroeger hebben zij in Afrika gewoond,ze konden ons veel vertellen. Ook zij gingen naar Johannesburg dus tijdens de tussenstop hebben we met z'n allen cola gedronken. Na een baie oulike vlucht kwamen we om 7.21 aan in Johannesburg. Heb echt lekker geslapen in 't vliegtuig ;)

We werden opgehaald en om 9.30 waren we bij onze huisjes! Ziet er supermooi uit, het is gezellig en typisch Afrikaans ingericht; veel hout, riet en dierenprints. We hebben bijv. geen plafond in ons huisje. Ook is er geen deur in de badkamer! Ach, met een dun gordijntje redden we ons ook wel...

Verder hebben we een gigantisch mooi uitzicht op de Afrikaanse koppies (bergen). En de mensen zijn hier heel aardig en vooral relax!

's Ochtends word je wakker van blaffende honden, (nu nog) vreemde vogelgeluiden, de kerkklok en van mensen die al vroeg in de weer zijn. Om 18.00 is 't in een kwartier donker en om 21.00 is het bedtijd. Niet dat wij dan al braaf in bed liggen hoor...!

We hebben ook al boodschappen gedaan met ons rode autootje. Het is echt ‘omschakelen', dat links-rijden! Aan de linkerkant om een rotonde heen. Zelfs in de supermarkt lopen ze links.

Vanmiddag zijn we naar een groot koppie geweest! Auto op een helling geparkeerd... Mooie foto's gemaakt. Daarna zijn we gezellig uit eten geweest. Nog even genieten van ons ‘vakantiegevoel' en dan begint maandag de stage!

Groete van Jein!

Bert en Geesje

Heee meid,
We zaten al op je verhaal te wachten!
Maar top om te horen dat alles goed is gegaan met de reis enzo. Enne, wat et weer enzo betreft.. Heerlijk zeg! Geniet nog maar even lekker van je paar dagen vakantie dan.. En ben benieuwd naar de foto's!
Liefs ons & veel plezier daar!

Henk,Grietje en kids

Ha Zus!
Nou, de eerste zaterdag zonder jou gewerkt bij de Appie. We hebben al even op streetvieuw gekeken hoe jullie huisje eruit ziet en dat lijkt in de verste verte niet op dat lemen hutje wat we in gedachten hadden...Best luxe hoor!

Hebben de andere meiden ook een blog/website? Ben ook wel benieuwd naar hun verhalen! Volgens mij kan je een link op jou website zetten, naar die van hun.

Heb je al wat kiekies voor ons? Heb er nog een paar van afscheid nemen op schiphol, mail ik je wel even.

Tot slot, erg leuk om je verhaal te lezen. Volgens mij vermaak je je daar wel! Kijk al uit naar je volgende bericht..

Groetjes!

Klaasje

Hee meid!
Wat leuk om je eerste verhaal te lezen! Fijn dat je een goede reis hebt gehad! Ben nu al benieuwd naar de rest van je verhalen. Succes maandag!
Liefs.

Peter en Hendrikje

Ha die Jein!

Erg leuk om je verhaal te lezen! Super, dat je daar zo geniet. Ook van het mooie weer, want het komt hier in Staphorst, zo af en toe, met bakken uit de lucht.

Welterusten en een dikke knuffel van ons.

Papa & Mama, Willem - Jan Lummy en Janike!

Hallo Jein. Wat leuk een verhaal van je te lezen, we waren hebben je huisje op google al even bekeken, ziet er mooi uit. Zet je er ook nog wat foto's op? T gaat met ons allemaal goed. We skypen nog wel een keertje. Moeten zo naar de kerk btw. de eerste zondag zonder jou.. haha. Groetjes van ons allemaal! Dikke kus Pa & Ma Willem-Jan Lum en Janike. Succes op stage maandag!

Anneke

Hé Jein!
Nou nou, dat klinkt goed allemaal! Echt interessant.. En gelukkig dat je in het vliegtuig goed geslapen heb.;)
We hebben je gisteravond al gemist hoor..
Maar geniet daar van alles en succes met stage! We volgen je..:)
Liefs

Walter en Henriet

Hee Jein!
Echt mooi om je verhaal te lezen! We zaten al te wachten op een verhaal! Erg benieuwd naar de volgende verhalen en natuurlijk naar de foto's.
Veel succes maandag op je stage, geniet er van!
Groetjes

Harjan & Marjanne

Hey Jein!

Je eerste indruk is goed zo te lezen.. lekker enthousiast, leuk hoor!

Vandaag veel succes met de stage. En vooral ook genieten! We lezen je ervaringen wel weer. En we zijn natuurlijk ook benieuwd naar een aantal foto's. Maar jou kennende, komen die vast nog wel ;-)

Lfs H&M

Henk en Aal

Ha Jein!

Zo te lezen heb je het best naar je zin! Leuk je eerste verhaal! Lekker weer bij jullie, 26 graden! Bij ons regent het al dagen! En niet een beetje, maar echt dikke buien! Dus geniet maar extra! Succes met je stage!

XXX Henk en Aal

Ps: Nu is het droog! en de zon schijnt een beetje!

Laura

Hee Jein,

Super om je eerste indrukken zo te lezen!:) En nu ben je gewoon al op je school, super! Hee ga vooral zo door met je verhalen, erg leuk om te volgen!

Spreekje!

X Lau

Anneke

Leuk zo'n eerste verhaal van jou.
Ik ga ze zeker allemaal volgen..
Succes met je stage!!

Liefs Anneke

Hendrikje

Wauw.. dat klinkt allemaal alsof je het goed voor elkaar hebt daar! Heerlijk zeg!
Ben heel benieuwd hoe je het verder gaat hebben, ook op school enzo! 'k Achtervolg je op de voet;)

Liefs..

Wilma

Het was zaterdagavond stilletjes zonder jou Jein! Maar gelukkig hou je ons zo een beetje op de hoogte! Klinkt goed, die verhalen van je! En ik ben benieuwd naar je stage ervaringen! Heb je je al een beetje voorbereid? Veel plezier!! Liefs Wilma

Alien

Het klint super! Krijg er zo zin om die kant op te komen, en vooral met al die regen hier:(
Vandaag dus je eerste stage gehad....Ik ben benieuwd!
Succes and have fun.
Liefs Alien

Evelien

Hee Jein!

Wat leuk om zo even wat van jou te lezen! Tzal nu best even wennen zijn ja, aan al die vreemde geluiden.
Ben erg benieuwd naar je eerste foto!
Heb je wel een goede internetverbinding daar? Je reageerde al aardig snel!;)
Nou meid, succes met je stage, en ga er vooral veel van genieten!

Denk aan je! Liefs Evelien

Lisanne

Hej Jein!
Leuk om al ff geskyped te hebben en al een beetje te weten waar je verblijft, huisje ziet er goed uit!

Nu ben ik helemaal benieuwd naar je stageverhalen en wat je allemaal beleefd hebt met deze totaal andere mensen en andere cultuur..

liefs, en knuffel vanuit Nederland..