‘Kheb ‘n Cobra overleefd’, waterskiën en nog veel meer!

Dit zal alweer mijn laatste blog vanuit Zuid-Afrika zijn. We hebben een superleuke vakantie-week gehad. Maandag zijn we naar Hartbeespoortdam gegaan. Samen met een paarvrienden hebben we daar tot woensdag vakantie gehouden. Wat was het daar mooi zeg. Allereerst een heel mooi vakantiehuis en daarachter veel water, dam. Veel gevaren met een supersnelle boot, Jetski gereden en natuurlijk ge-waterskied achter de boot aan. Dat gingen trouwens best goed, Jikke en ik kwamen het verst. Was echt leuk om te doen! Zonnetje erbij, heerlijk! 's Avonds natuurlijk braaien en dan kwam de rest van onze vrienden kuieren! Woensdagmiddag zijn we naar Oom Rieks en Tannie Maartje gereden. We zijn met hen meegegaan naar hun plaas. Een plaas is een mini-wildtuin-boerderij. Nouja, ‘mini'. Dat valt nog wel mee, deze plaas was zo'n 600 hectare. Wat een rust, we hadden het echt even nodig. 's Avonds om 21.30 naar bed en de meiden sliepen echt tot 11.00u. Ik was als enige weer veel te vroeg wakker. Maar we hebben echt even bijgetankt om vervolgens weer een druk weekend tegemoet te gaan. Je zit daar helemaal afgelegen van de bewoonde wereld, geen electriciteit, je hoort geen auto's, er is veel bos en van allerlei dieren. Giraffes, zebra, koeien en van allerlei soorten bokken. Er is ook een luipaard maar die hebben we niet gezien. En zelfs op zo'n rustige plaas kun je nog spannende dingen meemaken....: het is al donker als ik 's avonds naar het huisje van Oom en Tannie loop om vervolgens bij het gezellige kampvuur te gaan zitten. Zal ik om het huis heen lopen of er doorheen. Ik kies voor het laatste want dat is het kortst. Als ik de gaasdeur open doe, hoor ik plots iets naast me op de grond vallen. Ik glip snel naar binnen en zie in het schaarse licht dat er een slang op de grond ligt. Ik kijk hem een poosje aan en als hij met zijn kop omhoog komt, gooi ik de deur gillend dicht. Oom Rieks komt er lachend aan en denkt dat ik om een Afrikaanse mot schreeuw. Als hij de slang ziet, pakt hij een schop en maakt hij hem dood. Natuurlijk moet ik nog even op de foto met de dode slang. Weet ik veel dat een slang nog uren kan bewegen als hij dood is. Dus ik pak hem en de staart beweegt nog in mijn hand, brr.. De volgende ochtend zoeken we op wat voor slang het is. Het blijkt een zeer giftige Cobra te zijn, 1.30m. Oei, best wel gevaarlijk dus. Stiekem ben ik blij dat het de laatste avond op de plaas was!

Van vrijdag op zaterdag slapen we bij een vriend in een oppashuis en op zaterdag kunnen we weer bij Ciara Lodge terecht. Een paar meiden hebben ge-skydived! (schrijf ik het goed?) Gelukkig hebben ze het allemaal overleefd! Ze houden hier nogal van die ‘bijna-dood-ervaringen'. Ze zijn in de dam ook al van een metershoge brug afgesprongen, nee, ik vond die slang al eng genoeg!

Maandag gaan we een souvenir-dag doen en 's avonds hebben we een groots afscheidsfeest in Hollandia. (voetbalclub aan overkant) Het thema is Holland. Dat wordt dansen op klompen?! En dan is daar de laatste dag van ons Afrika-avontuur al. Dinsdagavond worden we tegen 18.00 naar het vliegveld gebracht, iedereen die kan, gaat mee om ons uit te zwaaien..dat wordt nog wel even slikken....

Oja, om jullie nog even jaloers te maken. Het is hier nog steeds superwarm, hartje zomer en we zijn allemaal al heel wat bijgebruind! Onze bikini's zijn nog net niet versleten...haha!

Heel misschien volgen er nog foto's....!

Groetjes en veel liefs van Jein!

Reacties

Reacties

Lau

Hee Jein,

Wow wat een ervaringen, top Jein! Kben heel benieuwd naar je foto's!

Kwens je sterkte met afscheid nemen en maak d'r een leuk feestje van vanavond!:)

Liefs

Marjanne

Hey Jein!

Wat een verhaal weer, super! Ben zo benieuwd naar je foto's! Veel plezier nog de laatste dagen. En tot snel!

X Mar

Jenneke

Hey! Leuk verhaal! Bereid je maar vast voor hoor, want je komt terug in een koud, kil, herfstachtig kikkerlandje!
Tot gauw! Gr Jenneke

Lummy

Hee Jein! Leuk verhaal hoor! Ieee, wat eng van die slang, haha maar goed dat je gegilt hebt! Veel plezier vanavond! En tot woensdagg! Dikke kus thuis!

fam Koster

Hey Jein,
Moeten we nog een een skipak met muts, handschoenen en snowboots mee naar schiphol nemen???
Nog een paar fijne uren daar, t zijn er nog een krappe 24, dan gaan jullie richting vliegveld!
Kus, Henk, Grietje, Hessel en Laureen.

Manon

Oeiii wat eng die slang!!! Geniet van de laatste dag en suc6 met afscheid nemen!!
Xie je vast binnenkort bij de appie ofzo.!
XxX en leuk om je verhalen te hebben gelezen!

Nelleke

He Jentje,
Wat een verhaal!
Ben erg benieuwd naar die slang.
Veel plezier nog op het Holland feest.
Ik ben benieuwd wanneer ik je weer op de GH zie!
Lijkt me leuk!
Een goede reis wens ik jullie!
Heel veel liefs!
PS en thanx voor de kaart natuurlijk! super leuk.

papa

dat was schrikken met die cobra maar heb je hem niet gevild dan kon je dat vel mooi mee nemen naar huis mooi aandenken aan donker afrika

Juf Ellie

WIe die laaste lag, lag die lekkerste!!
Julle gaan sommer baie koud kry hier in NDL!
Hoop julle geniet dit nog môre!
En goeie reis!!

Alie S

Kon je er geen mooie pumps van maken

Grietje

Nou Zus, de laatste minuten daar in het warme Afrika zijn aangebroken!
Op naar het vliegveld zo, ik wens je een heel goede reis terug, tot morgen!

Lisanne

Nu ben je waarschijnlijk onderweg naar t vliegveld...en morgen dan alweer in het koude kikkerlandje;)
Goede reis!
xx Lies

Nadia

Jentje, ik ben superbenieuwd!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!